تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد انتصابات جدید رهبر طالبان در ساختار حکومت سرپرست افغانستان برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: برای شگفتی سازی به جام جهانی می‌رویم کاظمی‌قمی در مشهد: از هر ابتکار و پیشنهادی در راستای رشد افغانستان حمایت می‌کنیم + فیلم حسین شمس: به تیم ملی فوتسال افغانستان خوش‌بینم، آنها سرنترسی دارند تیم ملی افغانستان در جام جهانی فوتسال با آرژانتین، آنگولا و اوکراین هم‌گروه شد برنامه جهانی غذا: سیل در افغانستان به ۸۰ هزار نفر آسیب رسانده است گلر تیم ملی فوتسال افغانستان: آرزو دارم نماینده خوبی برای کشورم در جهان باشم فیلم | دومین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به مزارشریف رسید سازمان ملل وضعیت مناطق سیل زده افغانستان را بحرانی عنوان کرد دومین هواپیمای کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان اعزام شد شعری از سیدحکیم بینش، شاعر افغانستانی برای رئیس‌جمهور فقید ایران + فیلم یادبود مهاجرین افغانستانی در قم برای شهدای خدمت | کاظمی قمی: رئیسی برای حمایت از مردم افغانستان راه تعامل را برگزید محمدجواد صفری دروازه‌بان تیم ملی فوتسال افغانستان به گیتی‌پسند اصفهان پیوست کاظمی قمی: ایران ۳۰۰ میلیون متر مکعب حقابه از افغانستان دریافت کرده است ۱۰۰هزار مهاجر افغانستانی در مراسم وداع با رئیس جمهور در مشهد شرکت کردند معاون نخست‌وزیر طالبان با اسماعیل هنیه و امیر قطر در تهران دیدار کرد + عکس
سرخط خبرها

شاعر افغانستانی: ما رهبری را تنها رهبر ایران نمی‌دانیم

  • کد خبر: ۱۵۷۸۰۵
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
شاعر افغانستانی: ما رهبری را تنها رهبر ایران نمی‌دانیم
کبری حسینی بلخی شاعر افغانستانی که چند شب پیش این فرصت را داشته تا در کنار دیگر شاعران در مراسم دیدار شاعران با رهبری حضور داشته باشد می‌گوید: ما رهبری را تنها رهبر ایران نمی‌دانیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در طول سال‌های برگزاری دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ شاعران افغانستانی یکی از میهمانان همیشگی این جلسات بوده‌اند.

شاعرانی که همواره شعرهایشان مورد توجه رهبری قرار گرفته است و فیلم این شعرخوانی‌ها در فضای مجازی بارها دست به دست گشته است.

چند شب قبل که بعد از چند سال تعطیلی شاعران این فرصت را پیدا کردند که خدمت رهبری برسند. کبری حسینی بلخی، فضل الله قدسی و حمید مبشر سه شاعر افغانستانی بودند که امسال در این مراسم حضور داشتند.

شاعر افغانستانی: ما رهبری را تنها رهبر ایران نمی‌دانیم

کبری حسینی بلخی که به نمایندگی از شاعران زن افغانستانی در این مراسم حضور داشته در گفت‌وگو با شهرآرانیوز از حس و حال حضور در این جلسه شعر خوانی می‌گوید.

او می‌گوید: «همیشه دوست داشتم که در این جلسه حضور داشته باشم. تقریبا یکی از آرزوهای من بود. تا اینکه از حوزه هنری تهران تماس گرفتند و به من گفتند که شما برای حضور در جلسه دیدار شاعران با رهبری دعوت شده‌اید. این خبر خیلی خوبی برای من بود. اتفاقی که سال‌های زیادی منتظر آن بوده‌ام.»

حسینی بلخی نزدیک به 35 سال پیش همراه با خانواده‌اش از افغانستان به ایران آمده، آن روزها او کودکی چند ساله بود که جنگ آنها را مجبور کرد که خانه شان را جا بگذارند و بیایند مشهد.

اما حالا او یک شاعر افغانستانی است که به آرزویش رسیده، بلخی می‌گوید: «دیدن آقا از نزدیک خیلی اتفاق مبارکی برای من بود. سال‌ها بود که آرزو داشتم ایشان را از نزدیک ببیینم. آن شب این فرصت را داشتم که پشت سر ایشان نماز بخوانم، با ایشان افطار کنم و همراهشان شعر بشنویم.»

او در ادامه گفت: «یکی از نکاتی که برای من خیلی جذاب بود، تسلط ایران بر موضوعات شعری و آثار شاعران بود. ایشان در مواجه با اشعار خیلی کارشناسی برخورد می‌کردند و این تسلط ایشان را بر ادبیات فارسی نشان می‌داد.»

این شاعر افغانستانی خاطرنشان کرد: رهبری بدون اینکه احساس خستگی کنند برای چند ساعت بعد از پایان شعرخوانی سخنان زیبایی درباره اهمیت شعر و شاعری بیان کردند.

در مشهد به مهاجران بیشتر میدان داده شده است

بلخی تاکید کرد: ۱۰ سالی است که به صورت جدی شعر می‌گویم و تاکنون دو مجموعه شعر با نام «نوحه مرغابیان در سال ۱۴۰۰» و «مشتی پروبال در سال ۱۳۹۵» چاپ کرده ام.

او ادامه داد: در هر شهری شاعر است. خوشبختانه ما در مشهد جلسات خوب زیادی داریم. به نظر من نگاه مثبت و همدلانه شاعران مشهدی با شاعران افغانستانی باعث رشد شاعران مهاجر شده است. در واقع در مشهد به مهاجران بیشتر میدان داده شده است.»

این شاعر افغانستانی درباره تاثیرگذاری حضور در چنین برنامه‌هایی در شعر شاعران گفت: «قطعا حضور در این برنامه به ما انگیزه می‌دهد. ما رهبری را تنها رهبر ایران نمی‌دانیم. ایشان رهبر جهان هستند. ما مهاجران افغانستانی اینجا پناه آورده‌ایم و احساس غربت نمی‌کنیم. رهبری ایشان جهانی است. حضور شاعران افغانستانی در چنین جلساتی باعث می‌شود که ما انگیزه بیشتری برای گفتن شعرهای مفید داشته باشیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->